Achtergrond Sportvasten

Wat is Sportvasten?

Sportvasten is een wetenschappelijk bewezen effectieve trainingsmethode. Met Sportvasten train je je lichaam om binnen 10 dagen te switchen van suiker- naar vetverbranding. Door de switch kan je lichaam op korte termijn profiteren van alle voordelen van vetverbranding: gewichtsverlies, meer energie en een compleet fitter gevoel.

Sportvasten is geen dieet, het is een lifestyle

De 10-daagse Sportvastenkuur doe je onder begeleiding van een

Fietsen

Sportvasten Coach. Ik ben een gecertificeerd Sportvast coach. Sportvasten begint met drie afbouwdagen. In de afbouwdagen doe je aanpassingen in je voeding. Vervolgens ga je drie dagen sapvasten. Daarna bouw je in de laatste vier dagen je voeding weer gecontroleerd op. Tijdens de gehele kuur sport je iedere dag op een bepaalde intensiteit 20 tot 30 minuten. De

intensiteit wordt persoonlijk voor jou door ons samen bepaald.  Binnen de Jumph! praktijk zijn, tegen een geringe vergoeding, trainings-faciliteiten beschikbaar. Zodra je suikerverbranding is geswitchted naar vetverbranding heb je het doel van de kuur behaald.

Snel en blijvend resultaat

Uit onderzoek blijkt dat het verloren gewicht na het Sportvasten uit vet bestaat. In combinatie met Keep The Switch, het Sportvasten na-traject, kun je de resultaten van je Sportvastenkuur makkelijk behouden. Meer dan 30.000  mensen in Nederland, België en Duitsland deze trainingsmethode gevolgd. Hier zijn de gemiddelde resultaten van 30.000 Sportvasters:

  • Gemiddeld 2 tot 6 kilo gewichtsverlies
  • Gemiddeld 3 tot 7 centimeter minder buikomvang
  • Meer energie
  • Algeheel fitter gevoel
  • Verbetering van sport resultaten
  • Verlaging cholesterol en bloeddruk

Meer weten of een vrijblijvende afspraak?

De achtergrond van Sportvasten

In de oertijd moest de mens jagen om aan voedsel te komen. Soms was er overvloed, soms een schaarste. In tijden van voedselschaarste schakelt het lichaam over van suiker- naar vetverbranding. Tegenwoordig is er in de westerse landen eerder voedsel overvloed dan schaarste. Daarom staat het lichaam bij de meeste westerse mensen in suikerverbranding. Als je in de suikerverbranding staat heb je een grotere behoefte aan suikers. Daarnaast heb je ook vaker last vermoeidheid dipjes.

Sportvasten zorgt ervoor dat je oer-mechanisme in je stofwisseling geactiveerd wordt. Hierdoor neemt de opname van suiker in de spieren af. Je spieren worden gedwongen om tijdens duurtraining de eigen suikervoorraad volledig te verbruiken waardoor ze switchen naar maximale vetverbranding. Ook wel de Metabolic Switch genoemd. Nadat het lichaam getraind is in de verbranding van vet, kan het vet ook beter verwerkt worden in de spieren. Daarnaast verbetert ook het duurvermogen en is er minder behoefte aan zoetigheid. Daardoor is het makkelijker om ook na de Sportvastenkuur minder suikers te eten en meer te sporten.